24 Aralık 2015

KARELI KABAN Dikim asamalari ile...

Merhabalarrr,

Aslinda bugun dogumgunu hediyemle ilgili bir yayin yapacaktim ama fotograf cekemedim oyuzden sonraya kaldi :)

Bende diktigim kabanimin dikim asamalarini yayinlayayim dedim.
Tabi bu kareli sinifina girermi bilmiyorum ama ben o niyetle, ve KARELI etkinligi icin dikiyorum:))
Gariplikler pesimi birakmiyor bu arada onuda belirteyim hemen. kalibi cikarip tektek hangi parcalar oldugunu, kumasi kestigim zamanki falan diye butun asamalari cektim, ama yukleme yaparken bircok fotografin yok oldugunu gordum. O yuzden  kalanlarla idare edecegiz:))

Ilk satin aldigimizda pek begenmeyip, sonrasinda cok severek giydigim bir kabanim var, ama boyu biraz kisa. Oyuzden ayni modeli biraz uzun dikmek istedim.

Oncelikle dikecegim kumasi alta serdim. Cunku kalip cikaracagim, igne izinin rahatca belli olmasi icin, kagidin altinin yumusak olmasi lazim.

Sonra kabanimi serdim kagidin uzerine. Onler iki parca, asil modelde gordugunuz gibi arkada iki parca ama ben onu 3 parca yaptim, ayni onler gibi. Igne ile dikislerin uzerinden gecerek kalibimi cikardim.

Kalibimi cikarip, gerekli duzenlemeleri yaptim ve 1cm dikis payi vererek kestim.

Pervazlari kesip, telaladim ve on yakaya diktim.




Arka orta ve yan parcalari diktim ve utuledim.

Arka yaka oyuntusunu biraz genis kesmisim. Iki kucuk pensle yakayi daralttim:)

Cepleri kestim. Ben kaban ceplerinde cebin ikinci parcasini mutlaka penyeden kesiyorum. Malum cok usuyen bir tip olunca, normal astarlar elimi usutuyor. :))
(Rahmetli anneannem: bizim kiz  Ölmüs esekten cok biliyor derdi, boyle cinsliklerimi gordukce:))

Ana cep kumasi yan kup'a, astar cep kumasi ana on yakaya igneleyip diktim.
(Ceplerin ters yuzu, kumaslarin duz yuzunne yerlestirilecek)

Sonra cepleri ice dondurup utuledim ve on yaka ile yan kup'lari diktim. ( Cep yan dikisleride ayni anda diktim) Omuzdan baslayip igneleri takip ederseniz ne demek istedigim daha kolay anlasilacaktir:)

Cebin onden dikilmis hali

Buda cebin acilmamis hali:)





















Buda diger cep:)

Bunu ozellikle gosteriyorum. Hangi parca nereye dikilmeli diye benim gibi karistiriyorsaniz: elinizi cebinize soktugunuz zaman elinizin ici ana kumasa degecek. (Yani giysiyi hangi kumasla dikiyorsaniz, el ici ona temas edecek:)

 Daha sonra cepleri pervazin altina sokup,  potluk yapmayacak sekilde tutturdum.

Yan kup'lardan dikip, on ve arkayi birlestirdim.
(Simdi bana: arkadasim cinsmisin sen, omuzlari niye en sona biraktin diyebilirsiniz:) Yok valla cins olan ben degilim:)) Kumasim hem enine, hem boyuna esniyor. Astar calismayacagim icin ic dikisleri biye ile temizlemek istedim. Ama kumas cok esneyip marullanma yapinca, iki kata biye gececegim. O yuzden butun ic dikisleri cektim, yarinda biye ile temizledikten sonra, omuzlar, yaka, kollar dikilecek.
Yarin insallah finalde gorusmek uzere,
Musmutlu gunleriniz olsun...


28 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın ama kumaşa bayıldım merakla bitmişini bekliyorum yoksa siz de benim gibi astarın etek ucunu bekletecek misiniz ;)) Ben olmadı size göndericem sevabına bir el atarsınız artık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, bende fuarda gordugumde renklerine bayilmistim:)
      Yok bitti sayilir, etek ucuyla kol uclari kivrilacak. Siz hala bitirmedinizmi o kabani. Haa pardon bitmeyen kaban yapiyordunuz degil mi?:))
      Gonder bana, hazir elim degmisken aradan cikarayim :)

      Sil
  2. Kıız,bayıldım o kumaşa öyle pofidik pofidik,amma da havalı anlatmışsın hee.Sonuna kadar dikkatle okudum valla helal olsun,terzim benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel degil mi kumasim?:)) Kareli sinifina girermi acep? Hayir girmezse Nuray hocam beni sinifta birakir mazallah, odevini iyi dinlemiyorsun, yanlis unite calismissin falan der:))
      Cok havali anlatiriiiimmmm:)) Yok bee terzi icin 40 firin ekmek yemem lazim daha. Bunlar bir kosede bulunsun, arada lazim oluyor diye anlattiklarim:))

      Sil
    2. Heheheh,ben de unutuyorum nasıl yaptığımı,dönüp kendi yazımı okuyorum,kız bunadık mı ne??Valla,hafazanallah sıfırcı Nuray basar sıfırı.Burada kareli deyince bunu satıyorlar de bence.Yok tok ,elektrikler kesikti fabrikalar çalışamadı de,hihihihihi

      Sil
    3. Yabanci dile benzetiyorum ben bu dikis isini. Pratige ara verdiginde unutuyorsun ayrintilari:))Yani bunaklikla alakasi yok!!! ( Hicte toz kondurmam kendimize:))
      Yok kizz notu boldur Nuray hocanin. Fizikciyle karistirdin sen:))
      Ama bu elektrikler kesikti olayi tutar her defasinda, dur bi deneyeyim ben onu:))

      Sil
    4. Sevdaa Sevdaa sen var yaa ,ayyy ikiniz de çok tatlısınız yaaa, nasıl böyle yan yana olmak istedim şimdi sizinle,ağız dolusu gülmek...

      Sil
    5. Eyvah yakalandik Sevdaaaa!!!! Kizim disiplin yollari gorundu bize haa:)))
      Insallah ucumuz biraraya gelecegiz Nuray ve kahkahalarimiz cinlatacak dortbiryani...

      Sil
  3. Renk çok güzel, bitmiş halini bekliyorum:=)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitti sayilir, yarindan sonraki gun insallah uzerimde pozlarla gelecegim:) Tesekkurler

      Sil
  4. kumaşa bayıldım :) yine harikasınız :)

    YanıtlaSil
  5. Bu iğne ile kalıp cikarma işini hep denemek istiyorum. Bir türlü kısmet olmadı. Bitmiş halini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk deneyecegin zaman basit bir bluzla dene, sonra boyle ayrintili olanlara gecersin. Cunku illa uzerinde duzeltmeler gerektiriyor ayrintili olanlar.

      Sil
  6. Bak bak sen Melined hanıma ne de güzell açıklamış resimlemiş ama benim kafa kalıp çıkarma işine basmadı :p kumaşın üstünde neden kalıbı çıkardın yoksa yanlışmı anladım ustam :) biye ile temizlemeyi bana Şebnem ' de söylemişti ayrıntısı çok olan bir açıklama ile resimlermisin sana zahmet gülüm bu bacında öğrensin hee olarmı :)) hadi finalde görüşmek üzere sonucu görünce övgülerimi yazacağım kolay gelsin canımcığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumasin uzerinde cikarmam sebebi, kagidin alti yumusak olursa ignenin battigi yerler daha belirgin oluyor. Biye ile ilgili olarakta cok ayrintiya gerek yok, yarinki yayinda goreceksin zaten her parcanin kenarina biye geciliyor. Ama yinede takildigin yer olursa yardimci olurum bacim. Finali yarindan sonraki gune biraktim:)) aciklamalar devam edecek yarin:) Opuldun...

      Sil
  7. Emeğinize sağlık finalini merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, cok yakinda,,,,, bu sinemalardaaaa ( yok o burda soylenmiyordu) bu blogdaaaa :))

      Sil
  8. Ne güzel renkler öyle Mevlüdem ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil mi Sebnemmm, renklerine bende hasta oldumm...

      Sil
  9. KOLAY GELSİN. zOR İŞ KIYAFETİN ÜZERİNDEN kalıp çıkartmak. Yarın finali merakla bekliyorum. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Aslinda kalibi cikarmak zor degil, bir iki ufak ayrintiyi gozden kacirmayip gerekli duzenlemelerle kolay bile. Beni zorlayan her defasinda yaka detayi oluyor. Tesekkurler tekrar...

      Sil
  10. Kumaşın harikaymış şekerim. İyiki böyle kalıp çıkarmayıda anlatmışsın. Çoook kolay gelsin. Kız bende renk renk kabanlık kumaşlar aldım. Ayy bu sene rengarenk olasım var. Dikip dikip gökkuşağı gibi olcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kareli olarak kabul edilir degil mi?:)) Valla cok kolay oldu, sadece yakada biraz zorlandim, onu da zaten yaka ayaginin dikimini atmasyon yaptim:)) Eminim boyle olmuyordur:)) Hadi gokkusagi olarak bekliyoruz seni. Gozumuz senlensin biraz:))

      Sil
  11. Kumaş güzel anlatım süper:) dur ben ikinci paylaşıma bakayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy unutmusum ben bunlari cevaplamayi:)) Kaban eskidi ya neyse, yinede tesekkurlerimi gondereyim hemen:)

      Sil
  12. Musmutlu senelerin olsun. Çılgın Kız Mevlüde. :)) Öpüyorum. Renk yakıyor, bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde musmutlu seneleri olsun gonlu guzel kadin :)) Bende kocaman opuyorum, tesekkurler...

      Sil