29 Kasım 2015

Dikisseverler Icin 3 Altin Kural

Merhabalarrrr,

Biz dikisseverler icin kendimce 3 altin kural belirledim. Bakalim sizde begenecekmisiniz? :)

1- Hicbir semtteki kumas pazarini, yada fuarini kacirmayacaksin.
    (Ben yakinimdaki bir fuari kacirdim, uykularim kacti:))

2- Koca kisi'sini ucundan kiyisindan bu ise bulastiracaksin.Ki sponsor olsun!!!
    ( Artik rusvet olarak birseylermi dikersiniz? Yoksa benim gibi Kucuk Emrah'a
      baglayip duygu somurusu mu yaparsiniz? Size kalmis:))

3- Hergun duzenli olarak kumaslarla ve dergilerle konusacak, kafanizdaki
    modeli anlatacaksiniz.Zira uygun kumas aralardan goz kirpacaktir size:))

Evet bu uc altin kural'dan ikisi uygulanarak bu kumaslara sahip olundu :)
(Bu kurallarin ise yaradiginin kaniti olsun bunlarda:)))

Bu aslinda dosemelik kumas, ama ben bundan yatak ortusu yapacagim.
 Yunlu kareli kumas: hirka, ceket v.s icin
 Kalin penye: elbise, bluz v.s icin
 Kase: ceket, kaban v.s icin
 Triko: koca kisi'sine ve kendime kazak icin:)
 Pamuklu coton: elbise, etek, v.s icin
 Triko penye; bluz, kazak, v.s icin
 Celik penye: Anvelop etegimin uzerine kisa bluz olacak:) Renk Siyah
 Kase: Uzun Manto olacak; Renk Yesil. Koca kisisi begendi, aldi:)
 Mantonun icine ipek astar, cok havali bir kumas, bayildimmm
 Juki'ye guterman marka ip. ( Haspam baska markayi begenmiyor)
 Gecen fuarda gozum kalmisti kalabaliktan alamamistim bu fermuarlari:))
 Ve son olarak etek ve pantalon kemeri icin LASTIK'ler. Yine gecen fuar gorup aklimin kaldiklarindan:)
 12/2015 sayisi ve Vintage Burda dergilerim
Evet hanimlarrr, bunlar bu fuarda aldiklarim. Gecen fuarda aldiklarimi bir sonraki yayinda paylasacagim.

Musmutlu haftalariniz, ve booollll kumaslariniz olsun:))

46 yorum:

  1. Hiii,çok kıskandııımm,ben de istiyoruuummm

    YanıtlaSil
  2. Al hepsi senin olsun hayatimmm, yeterki kiskanma sennn :)

    YanıtlaSil
  3. burda dergisini nerede alabiliriz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildigim kadari ile Turkiye'de henuz 12. ay cikmadi ama migros, carrefour ve bazi buyuk marketlerde satiliyor, oralardan temin edebilirsiniz.

      Sil
  4. Trikoları, mantoluk ve astarlık kumaşları bir de fermuarları tek geçtim. Kim bilir neler çıkacak ortaya şimdi. Benim dikişte tek altın kuralım var: İlham! Gelmeyince olmuyor :) Sevgilerimi gonderttiriyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaa Nurtencigim benim icin kumaslari gorunce (helede buyuk zevkle aldiklarim) ilham kendiliginden geliyor:) Hemde sabahin besinde uykumdan edecek sekilde:)))) Trikolarin cogu kazak olacak, bu ara kazak kitligi cekiyorum, hazirlarin yakalari cok kapali oluyor, nefes alamiyorum:))
      Gonderttigin sevgilerini yakaladim, bende sana kocaman opucukler gonderttim:)

      Sil
  5. Kurallara da bağlamışsın ya. :) Ne diyimmmm? Pek havalı kumaşlar kim bilir neler çıkacak? Hadi bakalım, bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Safiye'm ben kurallarin cok kumasini aldim, herkes alsin istedim:)) Ay evet yaa kumaslarim gercekten cok havali:)) Cogu kazak olacak, cunku hazirlarin yakalari cok kapali oluyor. Icimdeki Mukaddes istemiyor onlari:))

      Sil
  6. ayyy Mevlüdecim bayıldım kumaşlarına. Bu Polakların böyle neden fuarları yok ki. Çok yazık bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy yazik sana gercekten Yasemiinnnn. Ama uzulme kuzum, ben sana tarihleri yazayim uygun bir zamaninda atla gel, talan edelim fuarlari. Yada begendiklerini soyle hemen gondereyim, kiyamam sana yaa:)

      Sil
    2. Ayy evet sen bana tarihleri yaz. Bi uçakla pıt diye gelirim ki ben :) Kaban dikmek için kaşe kumaşa ihtiyacım var. Çok güzel ve kullanışlı bi model gördüm.Aklım onda kaldı :))

      Sil
  7. Ben de kıskandımmm sayın Mevlüde Hanım :)) ama en çok da neyi kıskandım biliyor musun ? kumaşların ne yapılacağının planlanmasını ,her kumaştan ne yapılacağı planlanmış,ona göre astar alınmış..(Benim kumaşlarım senin kumaşlarını döver mi bilmiyorummm).Kırmızı kareliden var benim de, o yünlü kareliyi de çok beğendim...Hadi dik de görelim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koca kisisi sagolsun, hangi kumasa dokunduysam aldi. Benim derdim daha cok kazak icin trikolardi. 1 haftadir magazalari dolasiyorum, ama kazaklarin hepsi bisiklet yaka ve bogaza cok dayaniyor.
      Ben: alayim belki giyebilirim diyorum,
      Mukaddes icerden bagiriyor hayiiiiirrrr ben giyemem onu diye:)) O yuzden cogu kazaklik. Kalin ve kase olanlarin akibeti belli zaten:))
      Kesin dover senin kumaslarin benimkileri, cunku zaten senin pazenlerin ezici bir ustunluk sagliyor:))
      Bugun baslayacagim trikolara. Ama yagmurun durmasini bekliyorum disari cikmak icin:))

      Sil
  8. Harikasınız. Sizi okumak bana keyif veriyor. Keskin mizahi bir zekanız vat sizin ayrıyetten. Ben dikişle kafayı yiyenlerdenim. Dikişsiz yaşıyamıyacağım sanırım. Hasta iken bile bişeyler çizip dikmek için kendimi yiyip bitiriyorum. Hayatı ziplemişim, yine de banamısın demiyorum dikiş için. Hele de blog açtım açalı daha özgün tasarımlar yapmaya çalışsıyorum. Bu dikişaşkı nasıl bişey böyle ya. İki haftadır bişey dikmiyordum, dün deli gibi bi trençkot bitirdim. Kesim dikim aynı gün oldu annem olduğu için. Evde hiçbir iş yapmayınca anneden dolayı bütün enerjiyi dikişe. Allahtan eşim çocukların dersi ile daha çok ilgileniyor. Ben öğretmen olduğumdan biraz kendi çocuklarımda fevri olabiliyorum. Eve gelinceye kadar yorgunluk kendi çocuklarıma tahammül kalmıyor ne yazıkki. Dikişle müthiş rahatlıyorum. Hani ommmm diye yoga yapıyorlar ya ben işte öyle rahatlıyorum dikişte. Öyle böyle değil hem de. Bak buraya da destan yazdırdı bu aşk:))) İyi geceler sizi seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Nilgun Hanim. Hayati pek ciddiye almiyorum buda sanirim yazilarima yansiyor, ondandir keyifli olmasi sanirim:))
      Dikise birkez bulasip ta kurtulani gormedim ben henuz.:)) Madde bagimlililari gibi: kriz geldiginde dikmeseniz bile kumasa dokunmaniz krizi atlatmaya yetiyor:)
      Evin icinde yardim eden biri olunca bende hic kacirmiyorum dikis dikme firsatini:) Ama bu herzaman mumkun olmuyor bende, malum ev biraz kucuk ya :))
      Ogretmenlikle ilgili kisma gelince kendi cocuklariniza bile olsa, fevri olmayin. ( ki orada cok kizdim size:) Cunku fevri bir ogretmen yuzunden nefret ettim ogretmenlerden. Ama yine altin kapli, yumusacik anne seffakti veren bir ogretmen sayesindede yeniden sevdim ogretmenleri. Ama ne zaman sinirli bir ogretmen gorsem, direkt o gelir aklima :(( Ve neden karate bilmiyorum diye cok hayiflanirim:))
      Dikis askimiz hic sonmesin ki destanlarimiz herzaman olsun diyelim o zaman:)
      Sevgiler...

      Sil
  9. Ooo ganimetler süper;) böyle cici fermuarlar hiç görmemiştim laf aramızda kıskandım sanki;)) yeşil kaşeye de bittim. Kocan zevkliymiş;) hanımından belli değil mi dediğini duyar gibiyim;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, aklimin kaldigi kadar varmis fermuarlar degil mi? Kiskanmaa ben sanada alirim ki:)
      Yaniiii iste o duydugun ses benden geliyor tabikii, zevki benden belli:))

      Sil
  10. Kumaşlar aşık olunası :)) Fermuarlar da öyle hatta lastikler de eee geriye ne kaldı haaa evet ipler onlar da öyle ;))) Benim için de ilham çok önemli gelmeyince çakılıp kalıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa Aycan hanimcigim bu kadar guzellige o ilham gelmiyorsa, ilk gordugun yerde kir agzini burnunu bence:)) Hepsi icin tesekkur ederim. Bak Dikis Perisini yolladim sana ac kapiyi hemen:))

      Sil
  11. Oooo, harika şeyler çıkacak yine ortaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah Handan'im, birrrr suru Mukaddes yenge kazagi dikecegim:))

      Sil
  12. :))) eee güzel kurallar mevlüdecim,sen bi de bendekilerine bakk
    1- kural-fuarları çok güzel takip ederim bitince haberim olur.kumaşçıları gezerim,hatta bu hafta gittiğim kumaşçı fiyatları arttırınca neyse dedim evdekilerle idare edeyim bi astarlık alıp çıktım..(hani kumaşçıda biliyor işini)
    2- kural -avcı bir koca ve dikiş seven eş tencere kapak olmuşuz.
    3-kural-derileri alıp alıp bakarım,bakarım ve bakarım..(bakarken de ooo bunu yapmalıyım derim içimden sonra yine bildiğimi okurum..

    fermuarlar çok ciciler..sana kolay gelsin çok işin var var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahahhaaa Ilcihaaaannnn, cok guldum senin kurallara:) Hele birinciyi okuyunca gecen seferki kacirdigim fuar geldi aklima ayyyy ne kotudur bilirim onu:))
      Anlasildi senin kurallar ise yaramiyor, hemen onlari atip benimkileri uyguluyorsun:)
      Bendeki koca kisiside eski araba meraklisi ama gecen sene dunyanin derisini aldirdim ona, arabalarin koltuklarini yaptiririz diyerek:)) gerci bu fuarda aldiramadim bir kurus vermem deriye daha dedi:)
      Evet yaa bak fermuarlar konusuda mutevazi olmayacagim cunku gercekten bende bayildim onlara:) Bir elbisenin arkasinda islevi olan ama sus gibi dikilmis halini canlandirsana gozunde:))) Ayyyy ben dikise gideyim, cok isim var coookkk:))

      Sil
  13. Harikasin kurallarina bayildim:)kumaslarin coooook guzelmisssss.dikeceklerini merakla bekliyorum.optum♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yine kayboldun, kucuk bocuk seni cok yoruyor sanirim:)) Tesekkur ederim kareli yunluyle basladim dikime, yakinda gelecekler sirayla:)) Opuldun...

      Sil
    2. Aynen canin oglumdan firsat bulamiyorum.bircok proje yaptim.ama post yazcak zaman yok:(takipteyim.sevgiler.

      Sil
  14. Canım,
    Aldıklarının hepsi ayrı güzel... Kumaşlara bayıldım... Neler çıkacak merakla bekliyorum. Öpüldün:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, sirayla gelecekler, kalinlardan basladim bile:) Sende opuldun...

      Sil
  15. kumaşları görünce benimde gözüm kaldı. Herne kadar acemi bir dikişçi olsam dahi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmasin ama gozuuuunnn, uzulurum ben :(
      Butun guzellikler acemilerden cikiyor ama:) Boyle boyle tecrube kazaniyoruz.
      Sevgiler...

      Sil
  16. Merhaba Mevlüdeciğim, senin postlar ve yorumlar neşe dolu . Karşımda kıpır kıpır yerinde duramayan ,deli dolu, samimi biri canlanıyor gözümde.
    Kumaşlara gelince hepsi harika , merakla bekliyorum dikimlerini . Fermuar, lastikler ayrı güzel . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Turkan hanimcigim, cok tesekkur ederim.
      Aslinda cok agirbasliyimdir:) (duyda inanma:)) Deli dolu kismi; evet sanirim buna itirazim yok.:))
      Burada oyleyim aslinda, iki kisiyi bir arada gorsem, iki kelimeyi bir araya getiremem:)) caktirmayin:)
      Kumaslar icin tesekkur ederim bir kazak dikildi simdilik,
      Evet yaa fermuarlar ve lastiklerde benimde aklim kalmisti onceki fuarda:)) Bu fuarda aldim, aklimda kalacagina, cekmecemde kalsin dedim:))

      Sil
  17. Lastikler ve fermuarlar ne güzel öyle. Kumaşlar da on numara hepsini güle güle kullanın. İkinci kurala sonuna kadar katılıyorum, çok yerinde bir tespit :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil miii???? Onceki fuarda daha guzel lastikler vardi ama:(( Bu fuarda fazla cesti kalmamisti.
      Kumaslar icin tesekkur ederim,
      Ikinci kural i aslinda birinci yapmak lazim di degil mi? :)))

      Sil
  18. Kurallar çok doğru, tamamen katılıyorum! Doğru yoldasın, tam gaz devam et !
    Kumaşlara gelince...aman Allahım, sen kazana mı düştün ? Bu kadar güzel kumaş bir arada, insana "overdoz" etkisi yapar ! Hala iyi misin ?
    Şaka bir tarafa, güle güle dik, mutlulukla giy tatlım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha Nevincigim bu kurallara yillarimi verdim ben, bu saclari nerede agarttim saniyorsun (diyerek birde havaya girerim ki:)))
      Hemde ne kazan Nevinnn!!! Bildigin yamyam kazanina hemde:)) Ah sen beni fuarda gorsen kumaslari birakir beni izlerdin, koca kisisi oyle yapmis cunku:)) Her kumasa dokundum, hepsini tektek sevdim:)
      Suan iyiyim, ama iki gunde ancak ozume donebildim:)) Insallah ve amin hayatim.
      Sevginin en buyugu benden sana geliyor...

      Sil
    2. O dokunmak bende de var. Kumaşla aramda gizli bir bağ kuruyorum sanki:)kumaşlara bayıldımmm. Hepisinin bitmişini tek tek gõrmek istiyorum ona göre:) Maalesef birinci kural buralarda yok.iki ve üç zaten onlar senelerdir devam ediyor zaten:) Kolaylıklar dilerim sevgilerimle:)

      Sil
    3. Demekki dokunmak dikis dikenlerin hepsinde var:)) Kumasa dokundukca ruhuma dokunuluyor gibi geliyor bana:))
      kalin trikolarla basim dertte Fatma, bir el atsan ya bana???
      Evet yaa orada yokmus fuar ama oralarinda kumas pazarlari var, burada da o yok iste:)
      Tesekkurler...

      Sil
  19. Ben de işime yarayan bir kural ekleyeyim madem: Hergün 5 dk da olsa dikiş odasına girilecek, birşey yapacak vakit yoksa bile model bakılacak, kumaşlara dokunulacak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet yaa, onuda yapiyorum hergun ama yazmayi unutmusum demekki:)) Buralar cok soguk oldugu icin hergun atolyede dikis dikemiyorum. O yuzden dedigin gibi kitap karistiriyorum, bir nevi depo sayimi yapiyorum:))

      Sil
  20. TOPLADIM DİKİŞ SEPETİMLE SENDEYİM ...MAKİNEDE GELLEBİLİRMİİ BANA KUMAŞ KALDIMI?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel hayatim ne demek!!!Kalmazmi !!! Onceki fuardan aldiklarima dokunmadim daha!! Bende yeteri kadar makina var, yuk tasima bence Kol cantani al gel :))

      Sil
  21. Alemsin bacım. Altın kurallardaki koca kişisini kandırma maddesine bayıldım. Hemen tavsiyelerine uyup Emraha yada kibariyeye bağlıycam. Emrah tutmazsa Kibariyeyi denerim.) Kumaşlar çok güzel, harika alışverişler yapmışsın. Ay tutmayın beni ben alışverişe gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heralde kiziiiimm tecrube konusuyor burda, ise yaramazsa trikolar benden:))
      Evet yaa iyi alisveris yaptim iki fuardada. Dusun ki 3. icin gerek yok dedim koca kisisine. :)) Kos kosss, bak hala burada:))

      Sil
  22. Offf ama ben nasıl kaçırmışım bu yayını ne güzel kumaşlar ne güzel ilginç fermuarlar daha da güzel çok kullandığım korsaj lastikler off mevlüde off inan oflamamdan dağlar yıkıldı :))) hepsini beğendim niye senin bunlar yahuu ama bloguma yüklediğim resimler bir net görünse bendekileri bir yayınlasam var ya işte her biri canımdan kıymetli bir tek kızım için harcayabilirim başkasına aslaaaa ...Güzell kumaşlarınla güzell modellerde buluş balım öptümm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gorupte yuregine inmesin diye saklamistim bunu ama gormussun artik:))
      Fermuarlarla lastiklerde benimde gozum kalmisti, ama tezgahin basi okadar kalabaliktiki ilk fuarda alamamistim:)) Ikincide atladim ama yinede cok cesit kalmamisti lastiklerde:)
      Ayyy kizlara bende dayanamamm, sanada alirim kuzum askolsun. Insallah cozersin o netlik olayinida goruruz senin hazinelerinde insallah:)
      Opuldun

      Sil